Kehitystyö

Ekokampaajaopintojen aikana on tarkoitus tehdä kehitystyö. 
Eli päättötyö, joka kehittää minua ekokampaajana. 
Olen aina ollut vähän huono käyttämään muotoilutuotteita ja lasimaisen, hennon hiuksen omaavana kaikki tuuheuttava, puuterit, kuivashampoot ovat olleet luottotuotteitani.
Nyt kun on aika vaihtaa tuotteet luomuun niin enpäs löytänytkään kivaa kuivashampoota.
Joten tottakai teen sen siis itse kehitystyönä.


Agendalla on siis kuivashampoo joka:
On vegaaninen
vain luonnon raaka-aineita 
tehokkaasti tuuheuttava
hoitaa samalla hiusta ja hiuspohjaa
ei aerosolia
ei siroteltava "suolapurkki"
tuoksuton


Ja vihdoin olenkin saanut koostumuksen sellaiseksi, että olen jo toista viikkoa suihkinut kuontalooni savipohjaista kuivashampoota. Valitettavasti byrokratia estää minua, keittiökemistiä pistämästä tuotetta tuotantoon heti paikalla. Tarvitaan tutkimuksia, säilyvyystestejä, toksikologia tai farmaseuttia. Sekä tietysti samat tutkimukset raaka-aineille. 

Vaikka suurin osa raaka-aineista löytyy Prisman hyllyltä ja niitä voi iloisesti pistellä suuhunsa ja syödä. Niin tukkaanhan niitä ei missään herran nimessä saa laittaa, koska ovat elintarvikkeitä eivätkä kosmetiikkaa. Kosmetiikkaan pitäisi lisätä sidosaineita, paksuntimia ja kemiallisia säilöntäaineita. Hullua eikö? 


Itse tuote syntyy siis helposti, mutta paperisodassa ja ennen kaikkea koko lystin rahoittamisessa menee aikansa. Minä kun en pysty tähän yksin sillä joudun palkkaamaan liudan tarkastelijoita ja pulittamaan heidän nimikirjoituksistaan.
Mutta vauvan askelin tässä edetään ja jos jollain lukijoistani herää innostus tätä tuotetta kohtaan ja koet, että sinun tietotaidostasi olisi apua projektissa, minulle voi laittaa viestiä osoitteeseen:
hanna.borg@locks.fi

Aivan ihanaa syyslomaa niille ketkä siitä saavat nauttia! 
Itse tein eilen vesisateessa juoksulenkin metsään ihailemaan virtaavaa puroa ja täyttämään keuhkoni metsän puhtaalla ilmalla. Suosittelen samaa ihan kaikille!

Kommentit